Seks

Betere seks met de PussyPower Workout!

Pussypower Workout

Een inwendig orgasme krijgen, je lover (of scharrel) aftrekken door middel je vagina-spieren, een strakkere vagina (ja, zelfs na drie kinderen) leren squirten, makkelijker nat worden, kortom; betere seks! Zomaar een greep uit de trukendoos voor wanneer je besluit jouw bekkenbodemspieren te trainen. Oh ja, en naast het plezier tussen de lakens kan het ook bij urineverlies en bekkeninstabiliteit helpen. Klinkt best interessant toch? Let’s go!

Je bekkenbodem is een komvormig netwerk van spieren en loopt van je schaambeen tot aan je stuitje en omwikkelt onder je plasbuis, vagina en rectum.
Zowel mannen als vrouwen hebben hem. Officieel word het de musculus pubococcygeus, of bekkenbodemspier genoemd, voor de leesbaarheid zal ik het afkorten tot PC-spier. Het sterker maken van deze spier is vrij simpel en iedereen kan het leren. Je kunt hem het beste voelen wanneer je je plas of ontlasting probeert op te houden. Vind je het moeilijk om dat zo te doen? Probeer dan eens de eerstvolgende keer dat je op de wc zit om je plas tussendoor te stoppen en weer te laten vloeien, stoppen, plassen, stoppen. Na een paar keer heb je het wel door en kun je het ook zonder op het toilet te zitten.

Lees hier ook meer over squirten

Okay, got it? Stapje verder dan

Wat we verstaan onder de PC-spier is eigenlijk een combinatie van kleinere spiertjes. Zo vallen de anus, perineum, vaginawand, baarmoedermond en urinebuis hieronder. En wist je dat ook onze clitoris omringt is met spiertjes die we bewust kunnen aan en ontspannen?
Wanneer het aan en ontspannen van het hele gebied je gemakkelijk afgaat kun je gaan experimenteren met de verschillende spieren te isoleren.
Dat is nog eens een Pussy power Workout!

Waarom je dat zou willen? Nou, naast bovengenoemde voordelen is het ook gewoon heel erg leuk. Al betwijfel ik dan weer wel of het iets is om indruk mee te maken op een feestje.

Kijk mama, zonder handjes!

Het leuke is dat je deze oefening overal kunt doen, in de rij voor de kassa, achter je bureau, terwijl je staat te wachten op de bus. En ja, tijdens de seks, als je een mannelijke partner hebt kun je hem om feedback vragen over je vooruitgang. Mijn vriend voelt duidelijk verschil, en wanneer je de spieren van je vagina individueel leert aanspannen kan het zelfs heel opwindend voor hem zijn. Wanneer zijn erectie afzwakt kun je hem zo weer tot leven wekken. Kijk mama, zonder handjes!

Maar het trainen van de PC spier doen we natuurlijk niet alleen voor het plezier van de ander. Het komt vaak voor dat bepaalde delen van de vagina ongevoelig zijn. Door er mee te oefenen word de gevoeligheid van je vagina enorm vergroot waardoor je je meer bewust word van haar sensaties, en nieuwe of diepere orgasmes.

Don’t overdo it!

Je wilt geen bodybuilder pussy, je wilt een flexibel, zacht en soepel poesje waar je van kunt genieten als je daar zin in hebt. Meer een yoga pussy dus.
Voortdurende spanning in je vagina is ook niet prettig. Helemaal als je nagaat dat velen van ons het contact al kwijt zijn met het bekkengebied waardoor de anus en geslachtsdelen vaak onbewust gespannen zijn. Ontspanning is dus net zo belangrijk als aanspannen. Zie de PC-spier oefeningen dus meer als een soort yoga dan als krachttraining. Het is dus belangrijk om ook heel bewust te ontspannen tijdens en na de oefeningen. Probeer bijvoorbeeld eens een ritme van inademen en ontspannen, en uitademen terwijl je aanspant. Herhaal dit rustig zo’n 20-30 keer per dag.

Nieuwsgierig geworden?

Wil je graag een begeleide oefening voor het trainen van je bekkenbodem spieren waardoor je je orgasmes kunt verdiepen,  gevoeliger word en je je partner (nog) meer kunt laten genieten? Download hier gratis Lotte haar Vrouwpower meditatie serie.
De Pussypower Workout is een van de drie oefeningen die je krijgt. Kun je vanavond nog mee aan de slag! (of straks in de rij bij de kassa. Niemand die het ziet).

Ben je nieuwsgierig geworden naar Lotte van Sheshenses.nl? Volg dan haar Facebookpagina, of Instagram-account.

Ik ben heel nieuwsgierig hoe deze oefening jouw helpt. Heb jij al eens oefeningen gedaan met je PC spier? Hoe vond je het?

 

Share:

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Pin It on Pinterest

Shares